Květnový KGItalk nás zavede až na Aljašku

Repro: Jakub Koníček
Úterý 26. květen 2020, 10:49 – Text: Šárka Chovancová

Přírodním krásám divoké Aljašky i životu tamního obyvatelstva bude věnován další KGItalk, jehož hostem bude 27. května český geograf, novinář a publicista Hynek Adámek. Cestovatel, který pracuje jako externí redaktor časopisu National Geographic Česko, projel téměř celý svět a je autorem knih Živá Afrika, Island - soulad předpokladů nebo Češi v Antarktidě.

Dnešní Aljaška je podle Hynka Adámka na hony vzdálená zemi, o které píše Jack London. Je to pořád nádherná, skoro nedotčená krajina, ale její obyvatelé se změnili. Nejdrsnější stát USA je nyní symbiózou divoké přírody a moderního světa. Na Aljašku míří davy turistů, zároveň tam ale dál poklidně žijí místní obyvatelé.

Za zhruba 90 minut povídání s Hynkem Adámkem se mimo jiné dozvíte, proč je horolezeckým fenoménem nejvyšší hora Severní Ameriky - 6190 m vysoká Denali. Hovořit se bude také o tom, jak se Aljaška poučila z havárie ropného tankeru Exxon Valdez, což byla největší ekologická katastrofa v amerických dějinách. „Dám vám také návod, jak si vsadit v jedné z nejzvláštnějších loterií na světě," dodal Hynek Adámek.  

Sledujte 27. května 2020 od 18:00 YouTube katedry geoinformatiky.
Událost:  https://www.facebook.com/events/2658499471045546/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCIFjdPwidw5bTCsljCnzVxQ 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)