FreshUP bistro se po Přírodě rozšíří i na další fakulty

Oblíbenou součástí sortimentu jsou vlastní sendviče a obložené chleby.
Fotogalerie: SKM
Neděle 18. únor 2018, 8:00 – Text: Martina Šaradínová

Koncept FreshUP bistra, které od září funguje na přírodovědecké fakultě, se rozšíří i na další místa univerzity. Správa kolejí a menz (SKM) spolupracuje na vzniku podobného bistra v rekonstruovaném objektu filozofické fakulty, na právnické fakultě a v holickém areálu přírodovědecké fakulty. V plánu je i rozšíření sortimentu.

"Poslání bistra je už v názvu. Máme zájem nabízet čerstvá, zdravá a zároveň dobrá jídla, která budou alternativou pro fastfoody a zároveň doplní sortiment naší menzy. Snažíme se uspokojit všechny zákazníky, na své si u nás přijdou i vegetariáni, celiaci nebo vegani. Upřednostňujeme regionální dodavatele, nejviditelnější je to u pečiva, mléčných a cukrářských výrobků," uvedl ředitel SKM Josef Suchánek.

V oblibě jsou saláty i vlastní sendviče

Základní nabídku bistra tvoří v současné době vlastní výrobky pod značkou Fresh Menza z nejkvalitnějších vstupních surovin. Jde například o sendviče a obložené chleby z malé lokální pekárny. V menze jich sestavují denně pět druhů jak s masem, tak pro vegetariány. V nabídce je například houska s kuřetem, pečenými paprikami, mozzarelou a bazalkovou majonézou.

Klasikou se staly Fresh Menza saláty, které si studenti mohou zakoupit i na recepcích kolejí a v menzovních bufetech. Podle převládající složky mají označení Tarhoňa, Quinoa, Kuskus, Chilli kuře s nudlemi. "Vyrábíme i vlastní jogurty, pro které nakupujeme jogurt z malé regionální farmy a pečeme si vlastní müsli. V bistru nabízíme rovněž sezónní ovocné saláty, limonády a smoothie z avokáda, manga, banánů, jahod a podobně. Pravidelně vaříme i krémové polévky," doplnila vedoucí bistra Terezie Mojžíšová.

Důležitou součástí nabídky je i káva Rioba z 80 procent Arabica. Samozřejmostí jsou také dobrá horká čokoláda a čaj, díky poptávce zákazníků je možnost připravit horké nápoje i ze sójového mléka nebo bezkofeinovou kávu

Plánované novinky

Nabídku by měly v dohledné době zpestřit nový tuňákový salát s těstovinami tarhoňa, vegan salát a vegan sendviče. Připravovat se bude také chia pudink, rýžový pudink a jogurt s třešněmi. Sortiment se rozšíří o klasické chlebíčky a jejich zdravou alternativu. Zákazník si bude moci koupit domů také müsli nebo pannini jako alternativu k obligátním hotdogům.

Zřejmě již v březnu přibude FreshUP bistro v nově rekonstruovaném objektu filozofické fakulty na Křižkovského 10. Na začátku příštího akademického roku se s bistrem počítá i na právnické fakultě a během roku 2019 by se mohl objevit i v holickém areálu.

"Tento zájem nás samozřejmě velmi těší, zároveň pro nás ale znamená nutné rozšíření výrobních kapacit pro výrobu produktů Fresh menza, které jsou již nyní na limitu svých možností. Řešení hledáme, v této chvíli ale bohužel nemůžeme pracovat na ideální variantě v prostorách hlavní menzy, neboť je zde naplánovaná generální rekonstrukce od května do září letošního roku. S novou menzou se naopak možnosti pro výrobu dalšího Fresh menza sortimentu rozšíří," doplnil Suchánek.

FreshUP se spolu s menzou podílí i na přípravě rautů, velký ohlas zaznamenal například raut při otevírání Aplikačního centra BALUO. V bistru je možné platit ISIC či zaměstnaneckou kartou UP. V případě spolupráce na rautu nebo různých občerstvení se akceptuje i reprekarta.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)