Workshopu Klima pro budoucí učitele, který hostila přírodovědecká fakulta, se zúčastnilo na 50 pedagogů z univerzitního prostředí i externích vzdělávacích institucí. Společně diskutovali o začleňování klimatického vzdělávání do přípravy budoucích učitelů, sdíleli metodické inspirace a řešili také nové akreditace a moderní výukové přístupy. Součástí programu byla i simulační hra Solarpunk pro studenty s ukázkou využití herních metod ve výuce.
„Vidíme velký smysl v rozvoji klimatického vzdělávání na pedagogických fakultách. Chceme být univerzitám oporou a společně hledat cesty, jak toto téma přirozeně začlenit do přípravy budoucích učitelů. Zároveň děkujeme přírodovědecké fakultě za pozvání k realizaci workshopu a za partnerskou spolupráci v projektu,“ uvedla koordinátorka projektu Michaela Glovňová ze Střediska ekologické výchovy SEVER.
Dopolední část workshopu byla věnovaná plenárním vystoupením, která ukázala, jak se klimatické vzdělávání promítá do akademické i praktické roviny. Účastníci se dozvěděli informace o projektu Klima pro budoucí učitele a mohli si vyslechnout příklady dobré praxe ze zahraničí, například z Finska nebo Slovenska. Závěr dopoledne patřil panelové diskuzi. Zástupci univerzit i škol z praxe společně debatovali o tom, jak klimatické vzdělávání co nejlépe integrovat do studijních programů, od kompetenčních profilů přes rámcové vzdělávací programy až po samotnou výuku a praxi studentů.
Do programu se zapojili také zástupci katedry rozvojových a environmentálních studií přírodovědecké fakulty, Tomáš Daněk a Helena Nováčková, kteří představili zkušenosti se zaváděním a realizací klimatického vzdělávání v rámci akreditovaných studijních programů.
Odpoledne se účastníci rozdělili do menších skupin. Diskutovalo se o nových akreditacích, představily se konkrétní výukové moduly a studenti si vyzkoušeli i simulační hru Solarpunk, která ukázala, jak lze herní metody smysluplně využít ve výuce.