
Mapování a porovnání vědeckých dovedností žáků 9. tříd na základě rámce PISA Science 2025
Obor: Fyzika
Typ: počítačový
Supervizor: Mgr. Rostislav Danel
volný projekt (je možné se zapojit, nikdo jej zatím neřeší)
Projekt se zaměřuje na zjišťování a analýzu vědeckých dovedností žáků 9. tříd základní školy v oblastech fyziky, chemie a biologie. V první fázi bude vytvořen a ověřen test vycházející z rámce PISA Science 2025, který reflektuje klíčové kompetence – vědecké vysvětlování jevů, interpretaci dat a důkazů a hodnocení vědeckých postupů. Test bude pilotně ověřen na vybrané skupině žáků, přičemž budou sledovány jeho reliabilita a validita. Výstupem projektu bude nejen sada testových úloh použitelná pro školní praxi, ale i analýza rozdílů mezi lokálně získanými daty a oficiálními výsledky PISA. Projekt má přispět k lepšímu porozumění tomu, jak si žáci osvojili základní vědecké dovednosti a jakým způsobem lze tyto dovednosti efektivně rozvíjet v běžné výuce.
V případě zájmu nám napište na badatel@upol.cz název vybraného tématu, vaše jméno, název školy, ročník a případně telefonní kontakt na vás.
Zpět