Josef Rakušan z přírodovědecké fakulty vybojoval titul mistra světa ve sportovní střelbě

Foto: Česká zbrojovka
Čtvrtek 30. říjen 2025, 13:24 – Text: Šárka Chovancová

Josef Rakušan, který působí na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, se stal mistrem světa ve sportovní střelbě IPSC. Na šampionátu v Jihoafrické republice ovládl divizi Standard v kategorii senior a přivezl tak do Olomouce zlatou medaili.

Mistrovství světa, kterého se zúčastnilo 1659 závodníků ze 72 zemí světa, patří k vrcholným akcím dynamické střelby. Soutěžící museli zvládnout 30 střeleckých situací během pěti soutěžních dnů. Josef Rakušan v tvrdé konkurenci vybojoval nejen titul mistra světa, ale zároveň se stal i členem bronzového týmu v divizi Standard, kde nastoupil po boku dalších českých reprezentantů – Zdeňka Liehneho, Martina Krejčího a Petra Znamenáčka. Ten navíc v individuálním hodnocení obsadil druhé místo, čímž podtrhl českou dominanci v této kategorii.

Česká výprava, která čítala 35 střelců, patřila mezi nejúspěšnější vůbec. Z Jihoafrické republiky přivezla celkem deset medailí (1 zlatou, 4 stříbrné a 5 bronzových).

Praktická střelba IPSC, dnes už etablované sportovní odvětví, vznikla v 50. letech v Kalifornii. Kromě celkového hodnocení nabízí i speciální kategorie dle věku či pohlaví, ve kterých čeští střelci dlouhodobě dosahují špičkových výsledků.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)