Vyjádření děkana Martina Kubaly k rozhodnutí rektora vzít zpět návrh odvolání

Foto: Ota Blahoušek
Čtvrtek 29. červen 2023, 9:54

Rektor Univerzity Palackého Martin Procházka vzal zpět svůj návrh na odvolání děkana Martina Kubaly, který podal loni na podzim kvůli údajnému zneužití osobních údajů při použití části pracovní e-mailové komunikace v soudním sporu mezi Univerzitou Palackého a jedním z bývalých zaměstnanců přírodovědecké fakulty, nyní zařazeném na vysokoškolském ústavu CATRIN. Univerzita Palackého v této souvislosti podala trestní oznámení, které ale policie nakonec odložila a konstatovala, že nebyly naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu, tedy že trestný čin spáchán nebyl.

„Samozřejmě poslední vývoj celé kauzy vnímám úlevně. Potvrzuje se to, co od počátku konzistentně tvrdím, a sice, že jsem se ničeho protiprávního nedopustil a všechna veřejně prezentovaná obvinění byla vykonstruovaná. S ohledem na naprosto bezprecedentní tlak, který byl na mě vytvořen, jakož i rozsáhlou medializaci, která poškozovala mou reputaci, bych očekával od rektora alespoň veřejnou omluvu. Současně musím vyzdvihnout přístup Akademického senátu Přírodovědecké fakulty UP, který nepodlehl emotivnímu nátlaku a racionálně požadoval doložení všech vznesených obvinění a zafungoval tak v rámci demokratické akademické samosprávy jako pojistka proti bezpráví," uvedl děkan Martin Kubala.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)